Sorry...

Det har varit lite bloggtorka, men har inte haft ro att skriva helt enkelt.
I tisdags så va Micke och opererade bort Tonciller och halsmandlar, va jätte jobbigt att lämna honom på Sofia Hemmet. Men efter operationen och när hundarna gått hem så åkte jag och mamma och hälsade på min älskling.
Han skulle fått åkt hem i går vid 9 men fick akut operera sig igen :( En åder i halsen hade spruckit så dem fick bränna honom :S  Vid 2 tiden fick han komma hem =) Han mådde verkligen inge bra stackarn, han spydde som en gris 1 gång som tur va. Fan va jag mådde dåligt av att höra honom och veta hur ont och dåligt han mår, man känner sig så hjälplös. Nu mår han mycket bättre, han har ont med går på massa smärtstillande och lite piggare är han i dag.

Annars rullar livet på, kanske för mycket ;) snart kommer jag att rulla fram känns det som. Micke sa härom dagen när vi kollade på ett kort på mig i julas när jag va smal, ja du kanske vart för lycklig *hehe* ja jag vart nog de. Sen jag träffade honom så har jag gått upp 15 kg och jag tror jag gått upp ännu mer nu men vågen har inga batterier så jag har inte kunnat kolla. Här ska ni få bild av mig hur jag sett ut och nu:


Sommaren 2008


MAJ 2009

Som ni ser så va jag väldigt smal 2007 och snygg *haha* även 2008 men nu 2009 så ser ni i Maj att jag började bli lite rundare och nu i oktober ser man tydligt på mina armar, HÖFTERNA mage att jag inte väger 55 kg längre :(
Och jag fattar inte varför jag inte gör något åt saken, jag klagar ju hela tiden och kan inte ens ha mina kläder förutom Leggings/kjol och Mickes mjukisbyxor och hur SNYGGT är de??? Herre gud måste ta tag i det, vad är det med mig?? Vill jag se ut så här?? Ehh NEJ!!!!!

 

Men dåså då va det avklarat, gör något åt SAKEN!!!

Jaaaaa nu ska jag göra något åt saken, varför jag tar upp detta på bloggen är nog för att jag kanske kommer igång att göra något vill ju inte göra mina läsare besvikna. Så från och med nu eller ja när jag vägt och mätt mig så kommer min blogg mestadels handla om "vikt" nedgång, kampen att få tillbaka min kropp + lite till. Då jag inte vill banta eller till viss del kommer jag att banta men målet är att tävla Fitness nästa år. Så med mina dieter jag kommer att köra är ingen batning utan diet, jag kommer förvandla fettet till muskler. Men man måste sätta del mål och delmål 1 är Julafton det är 2 månader dit så vi säger 10 kg ska jag ha gått ner då. Om jag kan klara 10 kg på 2 månader JA! det kan jag!! Man måste tro på sig själv, nu kanske många tycker att 10 kg på 2 månader är ganska mycket ja det är det. Men sist jag gick på diet innan jag vart sjuk (inflensa) så gick jag ner 3 kilo på 1 ½ vecka. Så på 4 ½ veckor skulle jag kunna gå ner 9 kg, bra för kroppen?? NEJ! Men förhoppningsvis är det bara 1 gång jag utsätter min kropp för det. Vad är min grej? UT OCH GÅ!!! Kommer att skriva en hel del om det lite senare och just Power walk om när det tar mest mm.

Nää nu ska jag börja knopa på en ny design ;) See you  =)


Kommentarer
Postat av: OLIVIA

Gud va bra att jag inte är ensam! :)

Men jag kom att tänka på en grej, om man tonar håret brunt så får man ju fortsätta att tona det för att det ska ha samma fina färg. Det blir ju jobbigt det också? :) Och hur fint är det med gråare utväxt :S



Rösta på mig i veckans blogg? :)

2009-10-29 @ 19:40:50
URL: http://thesimplegirl.blogg.se/
Postat av: Helle

Ja ibland så känner man att man måste ta tag i sig, det har jag börjat med. Har ett mål att gå 108 km på 6 månader..det är ungefär 8 km i veckan. Då jag burit på min vikt ganska länge så tänkte jag ta det lugnt :P Jag är med i funbeat å hoppas det kommer hjälpa lite. Mitt stora problem är att få ändan ur vagnen, eller soffan rättare sagt :P Kan säga att jag redan gått 11 km sen i tisdags så nu e jag har jag avklarat 10% av mitt mål :D

2009-10-29 @ 19:44:31
Postat av: Karin

Men gumman då..

Du är inte tjock!.. alltså verkligen inte!

Jag förstå om du har gått upp 15kg på ett kort tag att du kan känna dig tjock..

Men älskling.. du är ju så fin ändå!

Allt handlar ju om att älska sig själv.. iaf tycka om sig själv och känna att man duger.. oavsett va vågen säger.. vi vilken kroppsform du har.



Visst om du mår bra av att träna.. då ska du göra det!.. men börja inte träna för att du mår dåligt över din kropp.

Då e det en annan sak du ska träna... att älska sig själv..

Självklart ska man träna.. å röra på sig.. kroppen mår bra av det.. men träna ska va nått positivt.. inte för att ta bort nått negativt..



1000 kramar till en skitsnygg tjej!

2009-10-29 @ 21:32:34
URL: http://tredagarsblues.blogg.se/
Postat av: Simone

Jag förstår känslan, du är dock inte tjock! Men jag vet hur det känns, gick upp 20 kg förra vintern, så har jag gått ner 15 kg än så länge, och även om andra inte tycker man är tjock så handlade det om psykisk hälsa för mig.



Träning och mat 7 ggr om dagen så rasade hekto efter hekto..

2009-10-29 @ 21:46:07
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: olivia

Okej. Gud va kul att du tycker det,

förvandlingen sker ikväll.

Så kort kommer in ikväll också! :-D

Jag är inte lite nervös, blev tvungen att ringa och varna pojkvännen min förut :p

2009-10-30 @ 16:03:19
URL: http://thesimplegirl.blogg.se/
Postat av: olivia

Nu var det gjort ! :)

Kolla gärna resultat ! :D

2009-10-30 @ 18:34:13
URL: http://thesimplegirl.blogg.se/
Postat av: Helle

Haha det är sånt som kan hända..har hittat att jag varit medlem på vissa sidor utan att man tänkt på det. Det är olika, vill någon följa med så är det så kul med sällskap :D Idag snodde jag Devil på gång tur och när jag hade gått kanske en km så mötte jag en kompis som har hund och tycker om att motionera så hon hängde på så gick vi och pratade så tiden (och sträckan) bara flög förbi!!! Hur går det själv? Går du ut och går någonting nu?

2009-10-30 @ 18:51:43
URL: http://bumbinalla.blogg.se/?tmp=24104106
Postat av: Tess

tack vännen... och du, jag förstår verkligen hur dåligt man kan må över hur man ser ut, även om folk säger att man är fin som man är så fine det kanske man är men man mår ju inte bra på insidan.. man e lessen och deprimerad....

SÅ vännen jag vet att du klarar att se ut och må bra och få allt du älskar i livet!!! kram e så glad att jag ahr dig som vän ska du veta!

2009-10-30 @ 20:24:05
URL: http://rejment.blogg.se/
Postat av: olivia

Ja, bättre bilder kommer i morgon, dåligt ljus i badrummet, :)

2009-10-30 @ 20:33:45
URL: http://thesimplegirl.blogg.se/
Postat av: simone

sv: Ingen fara :D



Ska du bli ett spöke imorgon då? ;)

2009-10-30 @ 21:24:28
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Helle

Ja men då verkar du ha väldigt mycket träning för dig :P Själv är jag lycklig bara jag får gå ut och gå. Gjorde det idag med. Förstår att det kan bli lite trist å gå själv där man inte känner så många, men har du iaf en skog att gå i? Det underlättar för mig. Det går mycket bättre att gå i albyskogen än att bara gå ut hemma :P hahaha. Men du har ju iaf Lexie, själv tänkte jag sno någon av Karins hundar lite då och då ;) Vad har du för planer när det gäller maten?

2009-10-31 @ 10:35:13
URL: http://bumbinalla.blogg.se/?tmp=24104106
Postat av: simone

sv: Jo, då är det klart man är hemma, tar hnd om sina kära :)



Vi hade en toppenkväll, tack :)

2009-11-01 @ 22:21:28
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Helle

Kött och sallad varje dag? Låter lite tråkigt..du får uppdatera ordentligt så man kan få lite inspirartion :D Jag har själv förälskat mig ialby för tillfället och längtar bara dit för att få gå :D

2009-11-02 @ 07:36:13
URL: http://bumbinalla.blogg.se/?tmp=02073324
Postat av: Linnsan

Hej goding!



Har du lust att hjälpa mig med att skaffa en ny design till bloggen? Men några saker vill jag ha kvar så du kan väll maila mig eller rättare sagt jag mailar dig.



Ska vi ta något pass ihop?!



KRAM!!!

2009-11-04 @ 18:14:01
URL: http://linnisaksson.blogg.se/
Postat av: Emmi

I have some good news :)

Kan dock inte få tag på filmen, måste ha en sladd från luren till datan..

2009-11-05 @ 19:53:49
URL: http://eemmiii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej. Vilken tur att jag anväder egna spritspåsar, de jag ville komma åt var tyllarna och sågen, måste se om den är bättre än den jag har. :)

2009-11-06 @ 12:43:13
URL: http://remes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0