Ska snart till vet.

Men min fina prinsessa, hon är fortfarande inte bättre så nu på morgonen har ajg ringt runt till 4 veterinärer och 1 hade en akut tid kl 14. Min snälla mamma hämtar oss och kör oss dit =) Hoppas det inte är något alvarligt med henne min skrutt.

Satt även och kollade på min försäkring på henne och såg att vi hade något som heter Sveland Hound - personolycksfallsskydd för hundorsakade skador inom familjen.
Sveland Hound ger följande ersättningar:
ersätter kostander vid skada upp till: 100 000
skyddar vid invaliditet upp till: 200 000
ersätter vid dödsfall på grund av olycksfall med: 40 000
Hmmm va fan är det här??

Gick in och kollade på deras hemsida, tecka ny försäkring och det står inget om detta. Sen står det Försäkringsvillkor
Svenald Hound 20090401 Hmm när försäkringen tecknades 2010.01.01

Min hund skulle ALDRIG skada en människa....måste ringa och kolla vad detta är, hoppas man kan ta bort det på något sätt så att försäkringen blir billigare.

Har en självrisk på 1900kr och 25% rörlig ränta...Ahhhh rena rånet ju...tänkte byta nu igen men hunden är för gammal :( inga hundar över 7 år från försäkras i vissa bolag (dem flesta) tror det finns 2 bolag man får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0