Hemsida, student, jobb

Som ni ser så är headern borta, tanken va att jag skulle lägga upp bloggen på min hemsida men nu är det något fel på "Filezilla" så det går inte att föra över hemsidan från datorn till webben, så nu ska jag försöka ta bort programet och installera om det.

På måndag börjar mitt sommarläger med massa barn och hundar, sitter nu och pillar på dem sista detaljerna inför måndagen. Barnen kommer att få träna, agility, lydnad, freestyle, Junior handling och prova spåra med sina hundar. Vi kommer även ha teori, bada och ha riktigt roligt =)

I morron tar Sandra (min brors dotter) studenten och jag ska sminka och fixa hennes hår som även är presenten till henne och en såkallad Student fotografering som vi kommer att ta senare =) Klockan 06.00 kommer vi att börja då hon ska vara i skolan klockan 08.00 ;)
Även min kusin tar studenten samma dag så vi drar dit på kvällen för att fira henne =)

Just de, va på arbetsintervju i tisdags, i går rinde dem och sa att jag FÅTT jobbet Weeee!! Kommer att göra gratänger på Paj Kungen från den 20 Juni. Nu ska jag bara hitta någon som kan ta mina hundar på dagarna.

Mina fina tjejer ställer upp sig:




Kommentarer
Postat av: Lina

Här ska också tas studenten! :D



Du har mina två favortihundraser! Helt underbara och gudomligt söt sheltie! :)

2011-06-09 @ 16:28:08
URL: http://www.sheltietassar.weebly.com
Postat av: Karin

Hade du bott nära mig så kunde du lämnat dina tjejer hos mig=) Hoppas du hittar en lösning! puss

2011-06-09 @ 17:14:25
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Nattis

SV: Jo, jag har själv gjort de - wordpress till sin domän. Påminn mig i helgen då jag är ledig så ska jag leta upp länken där beskrivning finns! ;)

2011-06-09 @ 21:43:36
URL: http://www.nabo.se
Postat av: Nattis

SV: Vi planerar att åka söderut på måndag, tävlingen är nästa helg i Sthlm

2011-06-10 @ 09:11:57
URL: http://www.nabo.se
Postat av: Nattis

Tjena!



Jag hittade inte den exakta sidan som jag utgick ifrån när jag flyttade min blogg så den låg under min domän.

Här är en, kanske inte ultimat, beskrivning: http://www.labnol.org/internet/migrate-wordpress-blog-to-own-domain/12776/



Jag försökte googla och söka på "import wordpress.com to domain".



Stegen är iaf:

Du har just nu en blogg under wordpress.COM (jag hade det, du verkar ha under blogg.se, men det fungerar nog precis lika dant), du >exporterar< hela den bloggen för att få med alla tidigare inlägg och kommentarer in till din nya blogg under wordpress.ORG.



Det går inte att koppla en blogg under wordpress.COM till sin domän, det är därför man måste byta till .ORG.

Eventuellt går det - om du vill ha kvar blogg.se att koppla till sin blogg. Sök då bara på google efter "blogg.se to domain" / "bloggse till domän" eller något sånt.



När du har skapat en ny användare under .ORG så söker du i inställningarna för att >importera< in din gamla blogg (jag har för mig att det blir en fil som du får ladda upp helt enkelt).



Nu har du en blogg som heter ex: benii.wordpress.org. Men för att få den under din skapade domän (går att fixa billigt och bäst via www.one.com), så laddar du upp vissa koder och grejer från din blogg till din domän så att din nu tänkta hemsideadress förstår att den ska läsa in allt som du kommer skriva i din blogg (under wordpress.org). Det är dessa koder som jag inte hittar igen.



Försök söka lite själv på nätet, nu förstår du kanske lite mer hur det fungerar iallafall :)

2011-06-12 @ 09:48:11
URL: http://www.nabo.se
Postat av: Louise

Hej! Jag gör mina meritstegar i Adobe Dreamweaver, samma program som jag gör hela hemsidan :) Med en tabell.

2011-06-13 @ 12:07:27
URL: http://hundfart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0