Woho...

Va ett tag sedan jag va inne här och skrev, har väl mesta dels latat mig och tränat hund =)
Det går toppen med Luna, har snart haft henne i 3 veckor och hon växer i sig själv hela tiden riktigt rolig att träna även om hon inte gjort det förut. Hon har blivit mycket bättre på hantering, man kan koppla henne utan att hon springer iväg. Denna vecka ska vi träna stadga i sitt, inkallning och testa spår för det är något jag tror damen gillar. Har även tränat följsamhet i koppel och herre gud jag blir ju fattig på godis ;) Måste bli bättre på att ha med mig leksak också så jag kan belöna olika.
Lexie har nu vilat i 2 dagar efter agility tävlingen i söndags, agilityklassen vart det 3 vägran så en disk. Hon kom fel i slalomen 2 ggr sen tappade jag mig då ett hinder inte va uppe när vi skulle hoppa det :( Hoppklassen gick MYCKET bättre hon va mer sansad men rev ett hinder (hon som aldrig river) men sånt händer och där slutade vi på 4:de plats med 5 fel. Är riktigt nöjd över dagen och nu ska vi lägga tiden på att träna om vissa saker så som STARTER: haha vi har inga ;) Här får jag "kasta" iväg henne bakåt och springa utav bara tusan.
SLALOM: börja om från början med 2x2 då hon har fokus på mig hela tiden och kan ibland krocka med pinnarna, det jag vill ha är fokus framåt och självgående.
KONTAKTFÄLLT: har tänkt att köra med nosdutt som vi redan har börjat med lite, ska se hur det fungerar med henne.
Sen kommer det att bli fysträning med uthållighet, koordination, snabbhet, rörlighet och styrka på båda hundarna.




Kommentarer
Postat av: Nattis

Sicka snyggingar! :)

2011-06-08 @ 08:12:08
URL: http://www.nabo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0